marți, 11 iunie 2013

"M-am saturat sa tot pierd persoane dragi"

Am o prietena care mi-a zis chiar asa. Si m-a durut pentru ea.
Cum sa o ajut?
I-a spus ca....experienta mea e ca oamenii nu te parasesc decat daca tu ii parasesti mai intai. intr-un fel sau altul. Si ca de obicei ni se raspunde cu aceeasi moneda, primim exact ceea ce dam.
Ce cauta ceilalti la noi? Poate ca nu se observa cu ochiul liber, poate sunt eu o idealista, insa cred ca tot ceea ce au nevoie oamenii e afectiune sincera, intelegere, o mana intinsa chiar in pofida lor, chiar atunci cand ne intorc spatele sau arunca in noi cu o piatra. Iubire neconditionata, asa se cheama, si de asta avem nevoie toti oamenii de pe aceasta planeta.
Eheiii dar cat e de greu, cat sacrificiu de sine si cata munca incontinuu cu tine insuti...
Eu cred ca asta e Solutia- daca vrei ca oamenii sa nu te mai paraseasca, iubeste-i sincer, pana la sacrificiu, pana la capat.Iubeste-i dezinteresat, nu din egoism. Iubeste-i fiindca asta e legea vietii, nu mai barfi, nu fi carcotas si inlatura chiar si cel mai mic gand negative impotriva oamenilor. Trebuie sa invatam sa ne infrangem cat mai mult egoismul specific firii. Fii acolo cand prietenii tai au nevoie, lasa-i sa inteleaga ca pot conta pe tine. Daca ai un iubit, nu-l sufoca, nu-i otravi viata- lasa de la tine, fa eforturi sa traiti in armonie si el va percepe, iti va intelege efortul sincer,  si inconstient va incerca sa faca la fel.
  Nimeni nu poate intoarce spatele unei prietenii sincere. E complicat poate...dar eu cred ca e singura cale care ne poate aduce o viata armonioasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu