vineri, 25 februarie 2011

Ce personaj mi-ar fi placut sa fiu


Actorii vorbesc despre personajele pe care le-ar fi placut sa le interpreteze. Eu as fi vrut sa FIU cateva figuri literare. Putine. Si nu sunt sigura ca in fond nu si-au lasat amprenta asupra mea, ca nu se regasesc prin unghere din mine.

Scarlett O'Hara. Pentru ca era frumoasa, cu ochii verzi, si puternica. Pentru ca in momentele critice a stiut sa se salveze ba chiar sa triumfe.Pentru ca a cunoscut dragostea tarziu...pentru ca era complexa si in acelasi timp naiva. Pentru ca am citit probabil romanul ei de cateva zeci de ori....

Lorelei. De fapt, Luli. Mi-ar fi placut mai mult sa fiu Luli, decat Lorelei. Lorelei as fi vrut sa fiu in secret.

Doamna T. Nu stiu de ce, in acele momente, m-am regasit in ea cel mai mult. Nu sunt deloc ca ea, si totusi...poate daca as fi trait intr-o lume frumoasa, buna, luminoasa, mi-ar fi placut infinit sa fiu o Doamna T. Macar putin, macar in unele aspecte. Pentru ca era frumoasa si foarte culta.Pentru ca avea o sensibilitate iesita din comun. Pentru ca a stiut sa iubeasca si poate, sa moara. Pentru ca mi-a ramas in inima.Pentru ca mi-a lasat melancolia de a fi ca ea, de a respira ca ea. De fiecare data cansd intalnesc o femeie remarcabila, imi aminteste si in secret o compar cu Doamna T.

...poate protagonista din nuvela "Marea" de Hortensia Papadat-Bengescu.

Madonna.(neliterar) Pentru ca o admir, e independenta si...reala. Pentru ca a invins tot: de la cativa dolari singura in New York, a construit un imperiu si un mit. Pentru ca e vesnic actuala. Pentru ca e o nebuna careia nu-i pasa de nimic, pe care pare sa n-o sperie nimic. Pentru ca s-a distrat atat, si a trait cred tot ce se poate trai intr-o viata. Pentru ca a explorat multe laturi ale artisticului. Pentru ca e plina de mister, in pofida  faptului ca toti ii stiu numele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu