joi, 24 februarie 2011

Magia cartilor si internetul

Astazi nu mai pot sta fara. Pe internet tin acest jurnal.Pe internet vorbesc cu prietenii si cu tara mea. Pe internet cheltuiesc timpul asta asa de greu si dens si vascos. Azi nu ma pot lipsi.
Insa din (mare) fericire, nu a fost intotdeauna asa.Am avut o perioada, a copilariei, cand habar n-aveam si nu-mi pasa ca exista internet pe lume.Atunci nu-mi pasa decat de existenta cartilor.Si tare bine faceam. Singura deschidere spre lume erau televizorul si biblioteca. Pentru mine misterul si fascinatia cartilor raman indestructibile, dincolo si mai presus decat tot ce poate oferi internetul. El arata, reveleaza, si in felul acesta-banalizeaza. Cartile ascund. Internetul aduce la mine o lume indepartata. Cartile ma duc pe mine intr-o lume indepartata si miraculoasa. Internetul se  reveleaza, se vinde, vrea sa acapareze si sa atraga.Cartile se ascund, modeste, in rafturi, isi trag copertile peste pleoape si asteapta cuminti sa fie descoperite.Ele nu atrag aproape niciodata. De obicei alegi o carte numai atunci cand chiar nu ai alta alegere si alt mod de a cheltui timpul.

Internetul e si un mijloc de lucru si de comunicare si de atatea lucruri.Insa e atat de   banal .De multe ori mi se pare ca e pierdere de vreme cu prostii. Misterul cartilor insa, am convingerea ca se reveleaza numai si numai unor putini alesi. O carte iti poate schimba viziunea si poate viata. Un personaj.Tin minte de cate nenumarate ori cartile au reusit sa-mi umple niste goluri , sa-mi daruiasca o asemenea imensa bogatie, sa suplineasca toata  dragostea de care eram insetata aproape fara sa stiu.Tin minte cat de des ma gandeam, intre paginile cartilor, cu durere si regret si mirare, la oamenii care puteau trai in pace, nestiutori ca pe lume exista asemenea comori. La oamenii care considerau cartile o pierdere de vreme. In acest punct, viata parea aproape insuportabila si fara sens, in afara cartilor. Abia asteptam sa scap de ariditatea existentei , ca sa ma scufund plina de nesat , in lumea cartilor.

Sunt fericita si norocoasa pentru ca am crescut fara calculator si internet.Astfel am descoperit ca in orice moment greu din viata mea, o carte frumoasa si buna imi va fi un prieten de nadejde.

PS: am gasit undeva exact ceea ce simt, despre internet si calculator: este doar un canal.un instrument. de transmitere a tot ce vrem...dar sa nu-l consideram si sa nu-l tratam ca un scop in sine!! fiindca atunci  isi pierde sensul.. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu